Nyårsafton

Efter en riktigt trevlig och mycket sen kväll igår är jag otroligt trött idag!
Har precis diskat ett diskberg som har blivit stående och nu sitter jag här i soffan bredvid Simon som spelar Zelda på Wii som han fick av mig i julklapp.

Ni ska givetvis få se vad min nyårsafton bestod av!
Det började med att vi åkte ner till skeppsbron och kollade på GP's fyrverkerier tillsammans med familjen Brisshäll, Josef, Madde, Hanna och Louisa.



Hela dagen hade varit solig och klar, men lagom till raketernas avfyrning samlade molnen ihop sig och det blev så molnigt och disigt att man tyvärr inte såg så mycket av fyrverkerierna.



Efter det var jag och Simon bjudna hem till Simons klasskamrater på tre-rätters middag!

Till förrätt fick vi vitlöksbröd, advokado och en egengjord röra med räkor och salladslök. Jättegott!

Jag fick för första gången se hela "Grevinnan och betjänten". 

Till huvudrätt serverades potatisgratäng, helstekt fläskfilé, rödvinsås och sallad!

Sedan spelade vi charader!

Trevligt gäng! :)

Till efterrätt blev det en god blandning av cheesecake och chokladkaka med passionsfrukt på!

Vid 12-slaget gick vi ut för att se om vi kunde se några fyrverkerier.


Och visst såg vi fyrverkerier! Det var jättemånga som sköt runt omkring.


GOTT NYTT ÅR!!!!!!




Väl inne igen spelade vi Rappakalja Dubbel.

Tyvärr hade jag ont i huvudet nästan hela tiden så jag var väldigt trött.

Men det blev en riktigt trevlig och rolig kväll som slutade halv 3 då vi tog bussen hem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0