Att lyckas vara ledig på en ledig dag

Vilket härligt väder vi har ute idag!
Jag kan gå ut på balkongen i bara linne utan att frysa eftersom solen värmer upp så skönt genom fönsterrutorna.
Känns som vår i luften, vilket gör att jag längtar till våren ännu mer!

Idag har jag haft en effektiv förmiddag.
Jag har sprungit en halv mil i gymmet och städat hela lägenheten!
Nu har min man precis kommit hem från chalmers så nu ska vi äta lunch.

Efter det ska jag inte vara effektiv mer, jag ska inte vara duktig.
Jag ska utmana mig själv i att bara sitta i soffan och ta det lugnt, t.ex. kolla på Heroes resten av dagen.
För det blir ofta så när jag har en ledig dag, då ska jag hinna göra allt jag inte hinner annars. Men då försvinner ledigheten i det hela, vilket är tråkigt för det var ju just ledig jag ville vara på min lediga dag.
Sen beror det ju i och för sig på hur man definierar ledig.... Men det går vi inte in på nu. 

Fast först måste jag dock förbereda lite inför söndag då jag är mötesledare... Men SEN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0