Veckan som gått

Jag har jobbat hela veckan lång, men varit ledig nu i helgen.
På eftermiddagarna har jag grejat med julklappar och så har vi ju köpt bil.
Min arbetskamrat Ellinor har skämt bort oss med Rocky Road och brända mandlar på jobbet.
Har aldrig varit särskilt förtjust i Rocky Road men dessa var verkligen himelskt goda! Det var tydligen ett recept från Leila ("Leila bakar") och innehöll bland annat minimarshmallows och dumlekola. Mums!
Igår var jag och Simon och handlade på Maxi i Torslanda. Inte fullt så farligt med folk som det skulle kunna vara två dagar innan julafton. Men visst var det tomt på hyllorna med juldukar, pynt och omslagspapper. När vi gick förbi alla hyllor med nougat, nötter, och marsipan blev jag till min förvåning väldigt sugen på att göra julgodis men nej, den tiden (eller orken) hade jag inte! Däremot köpte jag hem lite minimarshmallows att lägga i varm choklad.
Idag är det tredje advent och vi tog oss en skön sovmorgon. Har slagit in alla julklappar idag och bara tagit det lugnt. Tittade ut genom fönstret och fick se den här tragiska synen framför vårt grannhus:
Usch vad hemskt dagen före julafton! Hoppas det inte var något allt för allvarligt som hade hänt. Ambulansen hade ju inga blåljus på i alla fall. Konstigt att det ofta händer hemska saker och dödsfall just runt jul...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0