NY BIL!!!!!!!!!!!!!!!!

VET NI VAD?!?
Nu har det äntligen ordnat sig! Vi har fått tag på en ny bil!
 
Det är nu drygt 3 veckor sedan vår bil inte gick igenom besiktningen pga parkeringsbroms, färdbroms och stötdämpare. Efter det har två olika bilverkstäder konstaterade att det inte är någon idé att försöka laga den eftersom det skulle kosta nästan lika mycket som bilen uppskattningsvis är värd. Hårda och jobbiga besked för oss. Bilen får körförbud 27 december och tills dess måste vi hitta en ny bil, mitt i julstressen!
 
Men allt har löst sig väldigt smidigt tack vare mamma och pappas kontakter på Kareby Bil. Förra fredagen provkörde vi en Saab 9,5, samma dag skrev vi på papprena och igår var jag och hämtade den!
 
Före:
Efter:
Det är en kombi från 2006 som gått 14500 mil. Viss skillnad att gå från årsmodell 1999 till 2006!
Gott om plats i bagageutrymmet, fungerande AC och framför allt; Fungerande displayer! Vår förra bil hade både AC och en display där man kunde se klockan, datum och väder men båda dessa var sönder. Så nu är det jätteroligt att ha en bil som har sådant! Man kan kolla bränsleförbrukning medan man kör och annat skoj.
Så skönt med en bil där stötdämparna sitter fast ordentligt, där handbromsen fungerar och färdbromsarna tar i god tid när man trycker på bromspedalen. Dessutom är jag glad för små petitesser som att halvljusautomatiken fungerar, att det inte låter en massa inne i bilen när man kör och att det finns ett hölje över backspegeln. Jag gillar formen på hela bilen.
 
Tack för den här tiden lilla bil! Tror det är 3 år jag har haft dig nu. Jag var väldigt glad när jag köpte dig eftersom jag var i stort behov av en bil för att kunna ta mig till skolan i Trollhättan. Du har skänkt mig mycket glädje men också en hel del problem. Din handbroms har aldrig gått igenom besiktningen och du har haft problem med både styrled, avgassystem och ljuddämpare. Du har kämpat tappert men nu känns det som om du ger upp. Och jag går vidare. Hejdå lilla bil!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0