Nobeldagen

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i att ha på tv:n samtidigt som man gör någonting annat. Att bara ha den som ett bakgrundsljud. Det tycker jag bara är irriterande. Därför har jag haft lite svårt för öppna planlösningar där tv:n bara står och går och ingen egentligen tittar. Men ikväll har det bara varit bra med öppen planlösning för ikväll visas ett sådant där program som jag vill se, men kanske inte hela tiden varje sekund. Det passar bra som bakgrundsunderhållning. Jag talar naturligtvis om Nobelfesten. Jag vill vara uppdaterad på vad kungligheterna hade på sig och vad gästerna åt, men är mindre intresserad av andra delar av festen. Framför allt när jag känner mig stressad över att jag vill få klart med julpyntandet här hemma. Så ikväll har det varit helt perfekt att kunna ha på tv:n samtidigt som jag vattnat blommorna, fixat med disken i köket och strukit julgardiner och juldukar. Tv:n hörs och syns överallt.
(Om ni undrar varför inga ljus har brunnit i adventsljusstaken beror det på att jag fick fram den först i förrgår).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0