Kvällen före julafton

Får börja med lite rättelser av tidigare blogginlägg;
I söndags när jag bloggade menade jag naturligtvis att det var fjärde advent och inte tredje som jag skrev.
Sen är det visst en Saab 9,3 vi köpt och inte 9,5 som jag skrev när jag berättade om vårt bilköp ;) Står ju till och med bilen som syns på bilderna, haha!
Var nog lite stressad i helgen...
 
Just nu sitter jag vid Simons dator. Min dator verkar ge upp. Den dör varje gång jag försöker starta den. Tråkigt. TUR att jag har en extern hårddisk och att allt jag behöver ligger på den! Behöver inte vara rädd att jag förlorar något jag sparat och jag kan ju då lätt blogga här från Simons dator bara jag tar med mig hårddisken.
 
Har haft en jättebra julafton och juldag och har massa fina bilder att visa er. Men vi börjar med lite vanliga mobilbilder från i söndagskväll. Jag och Simon åkte ju till Simons föräldrar. Men först svängde vi förbi Sportlife i Kungälv. Jag passade på att köpa nytt årskort nu när de hade lägre priser fram till jul. Det var en riktig snöstorm som härjade ute. Den här bilden tog jag vid Bauhaus när vi var där för att köpa mer glitter till vår gran. Tyvärr var allt glitter slut och det kommer inte in mer förrän nästa år :(
Efter Bauhaus och Sportlife tog vi oss an backen upp till Simons föräldrar men pga det ruskiga snöandet kom vi faktiskt inte upp, trots ny bil! Vi svängde in på en gata nedanför Simons föräldrar för att "ta lite sats", men sedan fick Simons pappa och systrar komma ut och knuffa på vår bil för att vi skulle komma upp. SÅ halt var det. Sakta men säkert gick det till slut.
Vacker rimfrost på fönsterrutan.
Vi tittade på Bingolottos Uppesittarkväll. Jag och Simon hade köpt var sin lott och Simon vann faktiskt 100 kr :)
Jag åt upp min stora chokladtomte jag fått av mamma ;)
Jag vann ingenting men men... Det var mysigt att titta på Uppesittarkvällen i alla fall, har blivit en trevlig tradition att göra det dagen innan julafton för att komma i riktig julstämning. Sedan gick vi och la oss förväntansfulla inför morgondagen.
 
Nu är klockan snart midnatt denna juldagskväll och jag har en del foton kvar att föra över från kameran. Får bjuda er på julaftons bilder imorgon istället. God natt!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0