Julafton 2012

Hade en jättebra julafton! God mat, fika och julgodis och jättefina julklappar! Ni ska få se vad jag fick alldeles strax ;)
Älskar att vi fick en vit jul till slut!
Den "kalla" delen av julbordet.
Jättegott fika framför Kalle Anka.
Simon fick 2.1 datorhögtalare av mig, mamma, pappa och Ellinor.
Och här slutar snart den dåliga kvaliteten på mina foton för gissa vad jag fick i julklapp?!?
EN SYSTEMKAMERA!!! :D Helt otroligt! Jag önskade mig pengar till en systemkamera men hade aldrig trott jag faktiskt skulle få själva kameran i julklapp. Det var en julklapp från hela Simons familj, hans morfar samt min mor och far! Simon avstod även från att få julklappar från sin familj så det kunde läggas mer på kameran. Så tacksam!
Hanna fick bland annat en skrivare och Louisa fick en ritplatta man kan koppla in till en dator eftersom hon läser design på universitetet.
Systemkameran är en Canon EOS 600D!
Vi tog lite foton bara för att jämföra.
Taget med kompaktkameran:
Taget med systemkameran:
Taget med kompaktkameran:
Taget med systemkameran:
Det är ett helt annat djup i bilderna tagna med systemkameran!
Nu har jag mycket att lära. Var man lägger fokus och alla inställningar mm mm...!
Vi spelade Svea Rike.
När pjäserna tog slut fick tomtarna vara med.
En riktigt bra julafton! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0