Frågor i hissen

Jag möter så söta små tjejer i hissen ibland!
För ett tag sen åkte jag hiss med en liten tjej, hon kanske var 8 år typ.
- Från vilken land kommer du?
- Sverige. Var kommer du ifrån?
Med stolthet i rösten och med ett leende på läpparna svarade hon:
- Somalia.
- Coolt.
- Aaahh.... Hejdå! (går ut ur hissen).
 
Idag när jag kom hem från jobbet åkte jag hiss med en annan ung tjej. Hon tittade lite fundersamt på min handväska och pärmen jag bar i famnen och frågade:
- Jobbar du här?
- Nej jag bor här hehe. Man jag är på väg hem från jobbet.
- Jaha.
 
Haha söta små grannar jag har!
 
Efter hissfärden upp till vår lägenhet på femte våningen har jag klätt granen och varit på bio! Trevlig lördag :) Ja jag och Simon har klätt granen idag så det känns skönt att det är klart. Även om vi bara har en plastgran (den som vi köpte till vår balkong förra julen) så är det ändå mysigt att ha en julgran. Men i år har vi den inte på balkongen. Nu står den i vardagsrummet. Bilder kommer.
 
Sen har vi som sagt varit på bio. Vi såg "The Hobbit" på Bergakungen med Simon, Hanna, Miriam och Johnny!  Passade bra med bio idag då Simon och jag firar 6 ½ år idag! :)
 
Idag är även dagen då min vän Zandra har gift sig med sin Karl nere i Wellington på Nya Zeeland! Congratulations Mr and Mrs Vetter!! :D
 
Inser att detta blir ett inlägg utan bilder :( Har massor att berätta och uppdatera om, bland annat vad som hände igår, men nu är jag så trött så jag måste gå och lägga mig. Imorgon åker Simon tidigt till kyrkan för han ska sjunga. Jag har inte bestämt mig än om jag åker bil med honom tidigt eller om jag tar spårvagn och buss senare... Linus Lindell predikar imorgon så det ser jag fram emot!
God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0