Firar första advent med en tripp till Ullared

Idag har vi varit på Gekås Ullared jag, Simon, Johnny och Miriam!
Så roligt att äntligen ha möjlighet att åka dit! Har inte varit där sedan augusti 2008...!!
Man vet ju aldrig om det kommer vara mycket folk eller inte, men vi hoppades på att det inte skulle vara så mycket folk när det ändå var första advent idag. Och mycket riktigt, det var ingen kö alls! Varken in till varuhuset eller till kassorna. Underbart! 
Trots att det inte kändes som att det var så mycket folk där idag förstod man ändå hur mycket folk det faktiskt var när man såg alla kundvagnar stå parkerade på vägen upp till restaurangen.
En LEGO-modell av Ullared!
Vi var där ända till det stängde och fick tag på allt vi hade planerat att köpa. Lyckad handling!
Bingo-spelet är inte till oss om ni undrar utan till Bara Varas Uppesittarkväll 14 december :)
Vi fick bland annat tag på både adventljusstakar, julgardiner, kläder, kudde till soffan, ljusslinga till balkongen, mobilskal och ett knivställ (vilket visade sig innehålla 5 knivar, haha det behövde vi inte!) Jag köpte Loreens senaste skiva, en ny armbandsklocka, hårnålar och pennställ till skrivbordet mm mm.
Fick även köpt en jättefin tavelram med texten "Home" och en vit väggklocka.
Det enda jag inte är nöjd med nu är att jag inte hunnit komma iordning till första advent. Men jag får bara acceptera det. Har varken juldukar eller julgardiner framme. Vi har ganska nyss flyttat till en lägenhet med väldigt många fler fönster än den förra och helt enkelt inte hunnit köpa eller sätta upp gardinstänger. De sista adventsljusstakarna fick vi upp nu ikväll men det beror på att vi köpte dem idag på Ullared haha. Vi köpte även en stor stjärna idag som vi inte packat upp. Men jag vet inte, på något sätt kändes det viktigare med första advent förra året när vi firade vår första advent tillsammans i egen lägenhet. Då var jag jättenoga med att få allt klart till första advent. I år får det dröja lite. Först behöver vi införskaffa gardinstänger. Förhoppningsvis är vi iordning till tredje advent.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0