The Lucky One

Hemma efter höstens första ungdomsråd!
Wow vilken höst det kommer bli!! :D

Igår kväll kollade jag & Simon på The Lucky One från 2012 med Zac Efron och Taylor Schilling i huvudrollerna.


Den var jättebra!! Romantisk, spännande, rolig.

The Lucky One är en bok skriven av Nicholas Sparks som även skrivit A walk to remember, The notebook, The Last song och Dear John. Ja ni förstår ju, han måste vara en underbar författare eftersom filmerna baserade på hans böcker är så bra! Har faktiskt aldrig läst någon av hans böcker men jag skulle bli mycket förvånande om en film baserad på hans böcker skulle vara dålig. Dessutom är det alltid väldigt bra skådisar i hans filmer, så ja, jag tycker om dem jättemycket helt enkelt!



Upptäckte dock att det finns två böcker till av Nicholas Sparks som blivit film!
Message in a Bottle från 1999 och Nights in Rodanthe från 2008.

Dem måste jag ju se innan ytterligare någon av Sparks böcker blir film. Undra vilken som kommer här näst? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0