The Hunger Games

Precis hemkommen från "höstens" första församlingsledningsmöte. Vi har verkligen en spännande höst framför oss!

Igår kväll kollade jag och Simon på The Hunger Games från 2012 med Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson och Liam Hemsworth (The Last Song) i rollerna.

Äntligen har jag fått se denna omtalade film!
Har hört både positivt och negativt om den. En del tycker den är bra och intressant och andra tycker bara den är fruktansvärt hemsk för att den handlar om barn som dödar varandra.


Jag håller med om både och. Jag tycker den var jättebra, spännande och tänkvärd. Den var bra gjord. Men samtidigt var den verkligen hemsk. Vilket samhälle, vilken hierarki, vilket öde! Usch.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0