Möhippa för Miriam

I söndags hade vi möhippa för Miriam och svensexa för Johnny som gifter sig nästa lördag på Marstrand!
Tänkte bjuda på en hel del bilder från denna fantastiskt roliga dag!

Dagen började med att vi stormade in hemma hos Miriam som blev helt chockad. Hon skulle egentligen jobba så hon anade ingenting! Men vi hade självklart tagit ledigt åt Miriam utan att hon visste om det ;)

Vi hade Grease-tema på möhippan så alla hade klätt ut sig. Miriam fick givetvis vara Sandy ;)

Det var jättekul att få klä ut sig haha! Jag tänkte att jag satsar på att vara tönten i "Pink Ladies" ;P
Den rosa jackan för övrigt var egentligen min men förra veckan hade mamma och Ellinor stor-rensning hemma så de gav jackan till second hand för jag använde den aldrig. Men sen typiskt nog behövde jag ju den nu så jag fick åka till second hand och köpa tillbaka den.

Picknick vid Bohus Fästning.



På med ögonbindel och in i bilen för avfärd mot nästa händelse.

Uppdrag: Provligga sofforna och sängarna på IKEA för att hitta den perfekta till äktenskapet...



Vilken säng har egentligen bäst studs?


Ögonbindel på igen. Miriam trodde på allvar att vi befann oss på Stena Line färjan.

Vi lurade Miriam att hon fick stå på relingen som på Titanic...

Men vi var ju bara vid fontänen i Brunnsparken...

Nästa uppdrag: In på NK för att smiska butiksbiträdena i rumpan med en rosa flugsmällare...


Dansuppvisning vid Kompassen.


På med den klassiska Möhippe-skylten!


Nästa uppdrag: Klippa kalsonglappar.
Förvånansvärt många killar som svarar "jag har inga kalsonger på mig". Är det normalt eller?!


Äta godissnöre med en random kille på gatan... Vem biter av först?




Uppdrag: Massera killar på ryggen med olja.


Nästa uppdrag: Få folk att veva hopprepet.

Miriam fick en present eftersom hon varit så duktig och klarat alla uppdrag i stan!

Tillbaka i Kungälv på Maxi parkering får vi lite problem för vi stöter på killarna och Miriam och Johnny får ju absolut inte se varandra! Johnny visste inte ens att Miriam hade möhippa. Jag smygfotar killarna från min bil...

Inne på Maxi placerar vi Miriam i en kundvagn med en inköpslista hon måste bocka av.

Hon måste be folk att köra henne dit hon vill och hämta det hon behöver.



Efter handlingen får Miriam ögonbindel igen och så kör vi ut till Marstrand. Där väntar redan svensexegänget. Miriam har inte fattat vart vi åkt och får känna sig fram...

Miriam blev lagom förvånad när hon insåg var hon var och får syn på Johnny utklädd till spiderman! ;)


Sen blev det grillkväll för hela slanten!




Kvällen avslutads med att vi satte ögonbindel på Miriam och Johnny och slängde dem i havet!

Johnny stretade emot en hel del men till slut fick de i honom...



Vilken underbart rolig dag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0