Middag på Härön

Helt död.
Är såååå trött i fötterna nu och det känns som om ögonlocken ska falla igen.
Gick upp kl 7 idag trots att det är en ledig söndag för att vara i kyrkan kl 9.
Simon hade ljudet och jag förberedde en power point inför församlingsmötet vi skulle ha efter gudstjänsten. Varken ordförande eller vice ordförande kunde närvara idag så jag höll i församlingsmötet. Det har jag aldrig gjort förut. Spännande uppgift! ;)

Nu har vi precis stått på Götaplatsen i 3 timmar och kollat på Rix FM Festival.
Men bilder från festivalen får ni nog imorgon, nu ska jag visa er gårdagen :)

Det var alltså som så att Simons farmor och farfar bjöd alla barn och barnbarn med respektive på 3-rätters middag igår ute på Härön.

Jag glömde tyvärr fota förrätten men till huvudrätt åt jag i alla fall kummel.

Till efterrätt blev det Vit Chokladpannacotta med hallon.

Sedan gick vi en promenad runt på ön en stund innan vi tog färjan tillbaka till Tjörn.











Det var ingen vanlig stor färja direkt. Det var snarare en fiskebåt som körde fram och tillbaka den lilla biten över sundet.

Från andra sidan kunde man se Magasinet Härön där vi hade ätit.

Det var en trevlig men regnig eftermiddag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0