Breaking News

Nu har jag berättat det för de flesta och skrivit det på facebook, så nu är det dags att även släppa nyheten här på bloggen.
Jag och Simon ska flytta!! :D
Vi har fått tag på en större lägenhet här i Göteborg, eller rättare sagt här på Hisingen där vi bor nu. Vi trivs verkligen här, nära till stan och ändå nära upp till Kungälv dit jag ju åker varje dag. Och ganska nära ut till havet. En perfekt mittpunkt.

Det är en trea på 94 kvm, på TVÅ våningar! Har aldrig sett sådana lägenheter innan!
Två badrum, en med dusch och en med badkar. Tvättmaskin och torktumlare i lägenheten.
Diskmaskin får vi köpa av nuvarande hyresgäst till ett bra pris. Skönt när den redan står där. 
Lägenheten har även inglasad balkong. Det har vi ju nu också så det känns kul. 
Dock är vi vana vid en stor hörnbalkong. Denna balkong sitter inte på hörnet men men... Får avvänja mig ;)

Kan visa er en bild på matplatsen i köket som jag tog med min mobil när vi var där på visning.
Men mer än så vill jag inte visa. Ni får komma på besök och titta istället ;)

Nu kommer jag i alla fall äntligen ha plats för fler än 4 runt mitt köksbors! ;D
Längtar tills jag kan börja bjuda hem vänner!

Vi flyttar i oktober och detta känns verkligen helt overkligt. Fantastiskt roligt. Har nog inte riktigt fattat det... Samtidigt innebär ju en flytt en hel del jobb också. Och september är redan fullspäckad med församlingsdag, Stockholms-resa, flytt med Tårtdecor och Scandinavian Cake Show. Nästan alla helger är fullbokade. Men vi får allt ta och hinna packa också.

Vi fick lägenheten via Boplats. Trodde aldrig vi skulle ha nog med registreringstid för att få en sådan här stor lägenhet. Men tydligen! 
Det var i början av juli som vi såg en sådan häftig lägenhet på Boplats med två våningar. Så vi sökte den bara för att se om vi i alla fall hade en chans att få komma på visning. Och det fick vi! Den var jättefin med kamin och klädkammare och allt. Vi tackade ja till den men fick den inte. I samma veva var vi på ytterligare en visning, men den lägenheten tackade vi nej till. Strax där efter fick vi syn på ytterligare en två-våningslägenhet som vi fick komma på visning på. Denna var fräschare än den första men hade tyvärr inte kamin och klädkammare. Men helhetsintrycket var ändå bättre så vi tackade ja och just på vår bröllopsdag, för en vecka sedan, fick vi ett samtal från Bostads AB Poseidon att vi fått den!
I onsdags skrev vi kontraktet. Skit samma att den inte har klädkammare, jag kan göra om hela tredje rummet till en Walk in Closet om jag så vill...!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0