So far so great

Min dag kan sammanfattas i den här bilden:

Efter jobbet åkte jag till Maxi för att köpa lite svenska grejer till Hanna som hon saknar där borta i England.

Kunde inte motstå de små barnen som sålde majblommor utanför Maxi. Mitt argument att "jag har tyvärr inga kontanter" höll inte riktigt när jag insåg att vi stod precis framför en bankomat haha ;P Så jag tog ut pengar. Dock hade lillkillen inte tillräckligt med växel, men vad gör väl det? Ungen sken upp som en sol när han räckte över mig den söta lilla blomman.

Efter en hastig middag for jag ner till centrum och växlade lite pengar. Man kan ju använda sitt kort typ överallt, men det kan ändå vara skönt att ha lite kontanter.
Passade även på att införskaffa några tallrikar i den serien vi samlar på (Villeroy & Boch Gray Pearl) på Cervera nu när de har tallriksveckor. Hade ett tillgodokvitto på Cervera så det kostade mig inte en krona, det kallar jag kap! :D

Nu sitter jag i soffan och äter tårta. Fick en bit av mamma som blev över från kalaset. Simon har åkt iväg för att spela biljard innan innebandyn. Själv ska jag ta tag i att fortsätta med mina små projekt jag håller på med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0