Bara Vara och modevisning!

Och var har bloggandet tagit vägen undrar ni?
Här kommer det!
Har bara varit så otroligt fullt upp i helgen så jag har inte haft en minut över.
Just nu sitter jag i soffan under en filt och fryser och är jättesömnig...
Men jag får allt ta och rycka upp mig för om mindre än en timma ska jag och Simon ta bussen ner till centrum och utnyttja en bröllopspresent. Vi ska nämligen gå på bio vilket vi fick i presentkort. The Avengers ska vi se. Mer om den kommer ni få höra senare!

Men nu ska ni få bilderna från i fredags kväll!



Det var en lite speciell kväll för det var kvällen då second hand teamet hade sin stora modevisning och släppte sin alldelese egna klädkollektion!


Kvällens stiliga konferencier!


Dansuppvisning.


Marcus Olsson pratade lite.

Sen gick modevisningen igång!
Jeanette & Co, ett smink- och hårvårdsföretag i Kungälv, hade sponsrat modevisningen.


Det som visades var second hand kläder och så den egna kollektionen så klart, vilken bestod av vita linnen och t-shirts med svarta tryck!

Våra snygga ungdomar!<3







 


Nej nu måste jag verkligen gå till bussen!! Får fortsätta när vi kommer hem igen...!!

...Så nu är jag hemma från bion...!


Det sista som hände i modevisningen var att de tre tjejer som låg bakom modevisningen i second hand teamet kom in! Åh jag blir så stolt över våra duktiga ungdomar! :)


Som alla medverkande denna kvällen kämpat hela veckan alltså, ja hela året egentligen, men riktigt intensivt var det just denna veckan! Övat in dans, fixat sponsorer, byggt upp catwalk, fixat musik och dessutom suttit och strukit på Bara Vara loggan på alla t-shirts och linnen! Helt fantastiskt!

Nere i köket kämpade Louisa, Hanna, Ellinor och Madde. De var kvällens team 2night grupp och skulle fixa fika till drygt 100 pers.

Efter modevisningen startade försäljningen av kläderna som visats.





Jag slog till på ett linne från den egna kollektionen. För bara 150 kr kan detta linne bli ditt! Alla t-shirts och linnen är i one size och tillverkade i sådant där miljö-vänligt material som jag inte har koll på...

Plaggen är inköpta och de svarta trycken är tryckta på ett tryckeri, men det är alltså denna loggan som sitter i nacken som second hand teamet + pastorsteamet suttit och strukit på varenda eviga plagg. Vilket arbete!

Vi hade även auktion på några utvalda plagg som väldigt många var intresserade av. Det är ju lite svårigheten med second hand att det oftast bara finns ett exemplar av varje plagg.


Kvällen till ära hade det fixats "Bara-Vara-Crew-skyltar", allt för att det ska bli tydligare för ungdomarna som kommer vem de kan fråga om de undrar något (och för att det är kul att ha en skylt givetvis!) :P




Vilken härlig kväll!
Det är verkligen så fantastiskt att se alla ungdomar fungera i sina gåvor och få vara med och bygga något tillsammans! Det är häftigt vad man kan göra tillsammans. Att vara med i en församling, i en gemenskap, är verkligen något bland det bästa som finns! Jag är så glad!


Men nu är klockan så mycket att jag måste gå och lägga mig. Morgondagen är också fullspäckad så om jag hinner får ni se vad jag gjort resten av helgen imorgonkväll, annars blir det tisdagkväll.
God natt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0