Årets skärtorsdag

Hektisk dag på jobbet. Bytte för första gången en propp i hela mitt liv (med guidning av Agneta i telefon haha). Hämta Simon i Eriksdal. Upp till Bohus. Middag.

Ner till kyrkan kl 19. Getsemanestund.
Ni vet när Jesus firade "sista måltiden" med sina lärljungar (vilket var en påskmåltid man firade till minne av att israeliterna blev fria från Egypten (andra mosebok), idag kallar vi detta nattvard vilket firas till minne av vad Jesus gjort för oss) och sedan gick ut i en trädgård som heter Getsemane för att be där han blev förråd av Judas och vakterna kom och tog honom för förhör. Så har ni koll på det också! ;P
(Dramat fortsätter imorgon på långfredagsgudstjänsten då Joel berättar vidare i ämnet).
Tillbaka upp till Bohus. Godis. Spel. Hämta Simon.

Packa. Störa sig på brandvarnaren som nu pipit i 4 dagar...! Piper för att batteriet börjar ta slut. Vilken idiotisk brandvarnare går på ström men har också ett batteri i sig?! Ja, den piper även om man tar ut batteriet.... Men nu (peppar, peppar, ta i trä) så har den slutat pipa! Hoppas vi kan få sova i natt!
Kolla vilken söt påskpresent jag fått av mamma :)

Nu måste jag packa klart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0