Bröllopsresan, Dag 5

Denna dag började vi med chill vid poolen.
Kl 14.10 kom bussen och hämtade upp oss för vår andra utflykt!
Vi åkte till Laganas där vi tog en båt ut i sundet för att försöka se havssköldpaddor.


Ser ni nåt?!

Ser ni nåt nu då?

Plötsligt stack den upp nosen ovanför vattenbrynet! :D

De är bara uppe och tar luft i ca 3 sekunder så det gällde att vara beredd med kameran!

Sen åkte vi vidare ut mot "sköldpaddeön" där sköldpaddorna gärna lägger sina ägg. Ser ni att den ser ut som en sköldpadda?


Vi stannade vid den lilla båten på baksidan av sköldpaddeön för att ta ett dopp och simma in i en grotta!



Så fort vi tittade ner under vattenytan såg vi massor av fisk! Det var jättehäftigt!


Sen åkte vi vidare ner runt Keri-halvön, till Kakabaki cave.


Ser ni mannen till höger som klättrat upp på bergväggen? Då förstår ni hur stor grottöppningen är!

Ser ni de smala grottorna till vänster? Det var coolt men läskigt att simma in i dem för allt ser så annorlunda ut under vattenytan. Först tittade jag bara ner och såg hur allt blev smalare och smalare på botten, så efter en stund tittade jag upp ovanför vattenytan och upptäckte hur långt in i grottan jag egentligen kommit utan att jag märkt det och hur trångt det var runt omkring mig! Då fick jag lite halvt panik...!


Sen åkte vi tillbaka till Laganas.

En liten stund vid poolen till innan vi skulle ut och äta.



Denna kväll åt vi på en restaurang uppe på ett tak som vi inte blev så nöjda med... Vart vi än gick så jämförde vi bara med vår favvo-restaurang...


Men maten var god i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0