Pepparkaksmuffins

Nu har jag påbörjat juletiden.
Det luktar pepparkakor i lägenheten för jag har bakat pepparkaksmuffins! Det är ett nytt recept jag provar på från Tårtdecor. Förmodligen kommer du kunna prova dem själv på julmyskvällen vi ska ha den 1 december kl 18-21. Titta in om du har vägarna förbi vettja!

Men åter till muffinsen.

Det var hur enkelt som helst eftersom receptet bygger på en redan färdig muffinsmix.

I med mixen. Och så i med vatten och olja. Klart!

Efter att vispat ett bra tag såg det nästan ut som en riktig pepparkaksdeg, fast lite lösare. Mer som mjuk pepparkaka kanske. Och det luktade verkligen pepparkakor. Mysigt!

Fyll formarna och in med dem i ugnen.


Tada!



Nu sitter jag här med en kopp kaffe och smakar på en muffins och ÅHHH så god den var!! Jag är egentligen lite skeptisk till det här med färdiga mixer, men jag får nog ta och ändra mig (framför allt med tanke på att tårtbottnen i vår bröllopstårta var en sådan mix och den var ju jättegod). Detta var bland det godaste jag ätit på länge! Perfekt knaprig på utsidan men mjuka och goda inuti. Mums!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0