Wish me luck!

Imorgon SMÄLLER DET!!
Imorgon skall vi försvara vår c-uppsats!
Två andra studenter har under denna veckan läst vår uppsats och kommer imorgon att opponera på den.
Vi har även läst en annan uppsats och kommer opponera på den.
Man presenterar alltså inte sin egen uppsats som man kanske är van vid från gymnasiet. Nej nej.
Men detta är inte allt, sedan kommer den riktigt hårda biten: Examinatorn skall säga sitt!
Det kan bli allt mellan himmel och jord. Antingen får man gå tillbaka till handledaren (vilket är likamed underkänt typ) eller så får man godkänt men kompletteringar och kontakten fortsätter sedan med examinatorn. Då har man ungefär en vecka på sig att komplettera, sedan "prövas" man igen och examinatorn kan komma på ännu mer som behöver kompletteras. Så kan det hålla på sen... i flera månader.... i så fall DÖR jag!
Okej dör är ett väldigt starkt uttryck. Men jag orkar verkligen inte mer! Och när ska jag hinna ta tag i bröllopsplaneringen ordentligt??
Nej usch och fy, uppsatsen MÅSTE vara klar snart!! Efter allt det slit vi lagt ner. Efter alla redigeringar och ändringar. Vi hoppas starkt att det kommer belöna oss imorgon, att vi kanske redan hunnit ändra det som examinatorn annars kanske skulle påpekat och därmed inte ger oss så mycket kompletteringar. Men man vet ju aldrig... Jag hoppas inte på för mycket. Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken.
Så vi hörs imorgon, död eller levande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0