Remember the Titans, Love and Other Drugs

Äntligen har jag sett film igen!
Det var flera veckor sen sist, vi har bara inte haft tid, vilket känns konstigt då jag i vanliga fall brukar se ungefär 2 filmer i veckan.

Igår såg vi Remember the Titans från år 2000. Den var rolig, upplyftande och kärleksfull. Härlig gemenskap!


Sen såg vi Love and other drugs från 2010 med Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway i huvudrollerna.
Den var annorlunda, gripande men också väldigt rolig. Jag har inte sett Hathaway i en sådan typ av roll innan så det var intressant. När man tänker på henne tänker man ju mest på t.ex. En prinsessas dagbok, Ella den förtrollade, Bröllopsduellen och andra mysiga romantiska komedier. De enda filmer som kanske sticker ut lite är väl Get smart och Passengers. Hur som helst, hon är bra och duktig!



Men Gyllenhaal och Hathaway har ju spelat mot varandra förr kom jag på, i Brokeback Mountin från 2005.
Kanske därför de spelar så bra ihop (även om det var något mer fokus på Heath Ledger då) ;)


I övrigt hittade jag en annan fin bild på Anne Hathaway, hon är så vacker!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0