What to wear?

Har jag berättat att jag älskar kläder?
Inte så att jag är något mode-freak, nej långt ifrån!
Jag har noll koll på vad som är på modet, eller vad man borde ha.
Okej noll koll är en stor överdrift, jag gillar mode och jag gillar att läsa bloggar om mode, men när det gäller mig själv är jag inte bäst på att klä mig i morgondagens plagg om man säger så. 
Jag köper det jag gillar och det jag tycker är snyggt, sen om det råkar vara vårens nya trend är en annan femma.
I och för sig är det ganska svårt att inte köpa det som är på modet, -det är ju det som butikerna erbjuder idag!
Vill man vara unik får man gå på loppis eller second hand. 
För min del föredrar jag allt från "feminine silhouette" till mysigt stickat och sköna jeans.

I lördags köpte jag mig en kjol och ett 6-pack örhängen på H&M (kjolen hittade jag tyvärr ingen bild på).

(Bilderna kommer från H&M's hemsida.)
Jag är även sugen på jeansklänningen ovan och en annan jeansskjorta jag sett.
Men idag gick jag och köpte mig den här utstyrseln (ni får stå ut med en dålig mobilbild från provhytten haha)

...så jag fick ju änna "2 i 1", både klänning och skjorta ;)
Sen om den var snyggare än den andra klänning eller inte är naturligtvis en smaksak.
Smaken är som baken...
  Men med ett skärp och en sjal till kan det nog bli nåt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0