En spontan fika

Dagen igår fortsatte som den började och avslutades med kaos i mitt huvud innan jag kunde kasta mig över min älskade almanacka och reda ut mitt liv. Vad vore livet utan almanackan? Vad vore livet utan att-göra-listor?
Antingen vore det mycket stökigare, ELLER så vore det helt enkelt fridfullt och ohektiskt OM man skulle klara av att ignorera samhället utanför.


Hur som helst, det var inte där jag ville att tyngdpunkten skulle hamna idag, utan jag ville bara berätta att dagen idag har varit mycket bättre!
Först fick jag en inblick i företagshälsovård, sen fick jag hjälp med mitt CV av min hjälpsamma mentor på SAAB (här ska sökas jobb i massor!!), lite shopping hann jag också med innan jag tog en härligt oplanerad fika med Matilda som det tyvärr var allt för längesen jag träffade!!

Trevlig dag med andra ord! :)
Vi gick till "Tant Rut", jag fattar inte varför jag aldrig har fikat där förr, det var hur mysigt och gulligt som helst där! Blev mycket positivt överraskad över att Kungälv hade ett sådant mysigt fik att erbjuda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0