Mysigaste morgonen på hela året

GLAD LUCIA!

Mysigaste morgonen på hela året är för mig Lucia-morgonen!
För mig är det en otroligt viktig tradition att gå upp tidigt på morgonen och kolla på lucia-firandet på tv. Har gjort det så länge jag minns och självklart är det något jag vill fortsätta med även sen jag flyttat.

Så vi pallrade oss minsann upp i ottan, jag & Simon. Pressade kaffe, bredde smörgåsar, värmde glögg och tog fram lussebullar och pepparkakor!
Så roligt att det sändes från Göteborg i år på tv! Dock var det riktigt svårt att hålla sig vaken faktiskt, tror jag slumrade till flera gånger mot slutet av sändningen...

Efter jobbet var jag på mysig lussefika hos Hanna med Jenny!

Där fanns massa gott att mumsa på, Hanna hade stått o bakat hela dagen.




Jag har försökt få tag på en liten mini-jul-en som jag traditionsenligt brukar ha i en liten lucia-kruka. Men varken jag eller mamma lyckades i år få tag på någon. Istället köpte mamma mini-julstjärnor. Jättesöta!


Men det slutade inte där.
För jag ville fortfarande verkligen ha en jul-en!
Till slut hittade jag enen på bilden nedan, men den var tyvärr för stor för lucia-krukan. Då dök nästa i-landsproblem upp; Jag hade ingen kruka i lämplig storlek för enen jag köpt! Jag fick helt enkelt pallra mig till affären igen bara för att köpa en kruka! Men nu är det klart i alla fall...

Hoppas du haft en riktigt bra lucia!

PS. Glöm inte att spana in Agnetas blogg här, så kan du lära dig hur du spritsar en luciakrona eller gör en lussekrans ;) Varannan dag har hon en steg-för-steg beskrivning och varannan dag är det tävling med fin fina priser från Tårdecor!

God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0