I'm back! With a new name...

Hej alla kära läsare!
Nu har jag äntligen tid att uppdatera lite!

Helgen har varit helt fantastisk! Vi fick soligt och varmt väder, precis som jag hoppades på, så att vi kunde fotas utomhus på exakt de platser vi bestämt med fotografen.

Vigseln var nog nästan det jag såg fram emot mest, det är ju den viktigaste delen av hela bröllopet. Det var lite svårt att lyckas smyga in i kyrkan utan att någon såg oss och stressigt att hinna få i sig något att äta innan vigseln, men när orgelspelet väl började var det bara roligt och jag njöt av varje sekund!
Hanna Toren och Rickard Gunnargård sjöng och spelade helt fantastiskt vackert! Älskar deras röster!
Det kändes helt underbart att få säga JA till Simon, nu är det liksom vi två PÅ RIKTIGT. Vi har hängt ihop länge, men nu gör vi det även juridiskt och det känns häftigt. Fast nu är vi ju inte två, nu är vi ett.

Än en gång fick jag stå ut med att inte kunna ta några bilder själv, så hittills har jag bara fått tag på ett fåtal bilder som jag kan visa er.

Jag och 9 av mina 15 kusinbarn:

Efter vigseln var det mingel utanför kyrkan och sen spelade mitt äldsta kusinbarn Linn fiol medan hela följet gick bakom henne ner mot kajen där en segelbåt väntade på mig, Simon, bestman och tärnan. Vi tog en tur runt Marstrandsön och styrde sedan in mot Båtellet.


Bröllopsbuffén smakade verkligen jättegott, tråkigt bara att jag blev mätt så snabbt så jag inte orkade äta så mycket. Alla tal, uppträdanden och allt spex var jätteroligt att se och lyssna till. Bandet spelade fina låtar.
Bröllopstårtan var jättevacker och smakade hur gott som helst! Till och med brudvalsen gick bra ;) Sedan lämnade vi Marstrandsön, trötta och nöjda.


Nu har vi fullt av blommor från bröllopet här hemma!


Min brudbukett!

Gladiolusen står ståtliga i hörnet av balkongen.

Nu kan jag även offentliggöra mitt nya namn! Nu mera heter jag Emelie Ceder, vilket jag har hetat sedan 28 juni hihi :P Men det visste ni inte! Namnet kommer från 1800-talet och är ett soldatnamn. Det var min morfars mormor som hette Ceder.

Här har vi en bild på Herr & Fru Ceder från idag när min moster och hennes man och min morbror och hans fru var på besök. Runt halsen hänger min vackra morgongåva från Simon!


Jag hoppas verkligen att alla gäster hade lika roligt och trevligt som vi i lördags!
Tack alla som gjorde dagen möjlig och tack för alla gratulationer!

Fler bilder kommer säkert efter hand.
Nu ska vi fortsätta med paketöppnandet för det har vi inte ens hunnit klart med än!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0