Tankeflykt

Som ni vet läser ju jag på högskola.
Det här med läsande är nog egentligen inte min grej.
Att plugga, prestera, minnas fakta och skriva tenta är inte svårt.
Men att just LÄSA.
Och då menar jag inte vilka böcker som helst. Gäller det vanliga romaner är det hur lätt som helst att fastna i boken.
Men just kurslitteratur, den har någon magisk kraft att inte låta tankarna samlas och koncentreras.
Jag ska egentligen läsa just nu, men vad gör jag?
Varför kommer man på så många bra saker man ska göra just när man ska läsa?
Det är ju bra på ett sätt.
Saker jag glömt faller på plats.
Men nej. Jag skulle ju läsa!
Personalledning -här kommer jag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0