Många bollar i luften

Har just kommit hem från en föreläsning i Uddevalla.
Läser ju personalekonomi och det ämnet är inte riktigt lätt att greppa kan jag säga.
Förstod inte så mycket av dagens föreläsning. I alla fall inte när det gäller att göra beräkningar och antaganden på personal!
Men det ska nog gå.
Resten av dagen är tom, likaså morgondagen.
Men det är inget problem, dagarna går lätt att fylla.
Ska skriva klart uppsatsen om personalledning som jag håller på med, den ska in på måndag och examineras på tisdag.
Jag måste börja läsa i Ledarskapsboken så vi kan komma igång med vårt Ledarskapsarbete någon gång!
"Motivation och kommunikation - Hur kan en ledare använda dessa begrepp för att skapa en god hälsa bland sina medarbetare?" Erkänn intressant frågeställning! Om man hade ett grymt svar på den borde väl alla må bra...
Ja och sen har vi ett projektarbete i personalekonomin men där har vi inte fått tag på nåt företag än.

På måndag ska jag träffa min mentor för första gången! Spännande! För bredvid mina två kurser så läser jag ett mentorsprogram. Vi studenter får möjlighet att få en mentor ute i arbetslivet som kan ge tips, ideér, kontakter mm. Men även mentorn kan lära av mig. Jag har fått en mentor på Saab. Det är typ allt jag vet än så länge. Så jag behöver förbereda mig inför det mötet, frågor och sånt, vad vill jag veta? För det är nämligen adepten (jag) som ska styra mentorsmötena.

Sen ska jag skriva ett tal också. Eller tal och tal... Men jag ska säga nåt på gudstjänsten på söndag. Så jag behöver förbereda mig. Temat är "Ny tid" vilket ju är ganska lätt att relatera till. Förhoppningsvis.

Ja där fick ni lite intresseklubben-antecknar-och-får-slut-på-papper-material.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0