Stänger Gud ett fönster så öppnar han en dörr

På sistone har jag reflekterat över vilken spännande tid vi lever i. Eller kanske rättare sagt, vilken spännande tid JAG lever i, och andra i min ålder.
Vi brukar säga att när gymnasiet slutar, då börjar livet. DÅ kan man nästan göra vad man vill.
Innan dess har man styrts av det man måste göra. I dagens samhälle kommer man inte långt utan gymnasieutbildning. Och tyvärr kommer man snart inte särskilt långt utan högskole- eller universitetsutbildning heller.
Men poängen är att när man tagit studenten har man ett fritt val. En del åker ut och reser, en del jobbar, en del får barn, en del läser vidare och en del gör ingenting. Tänk vad man kan göra!
Det känns lite som om jag står på tröskeln till någonting just nu.
Det är så mycket som händer i mitt liv just nu, och samtidigt egentligen ingenting alls.
Men jag lever lite i en bubbla, jag drömmer om det som komma skall.
Det känns stort och nervöst men bra.
Ja jag kanske talar i gåtor, men ni kommer nog få veta mer framöver... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0