Bröllopstårtskurs!!

Igår var jag på Bröllopstårtskurs på Tårtdecor och det var verkligen jätteroligt och lärorikt!!
Jag ska ärligt säga att jag aldrig har gjort något sådant innan, jag har aldrig försökt mig på att dekorera en tårta på det viset, men det gick trots allt bra även för en nybörjare som mig! :)

Förutom teorigenomgångar om hur man på bästa sätt bygger en tårta i flera våningar med eller utan tårtställningar, eller hur man gör rosor, bokstäver, kantdekorationer och andra utstickare, så fick vi även rent praktiskt dekorera egna tårtor som vi ju hade haft med oss!

Så här följer lite bilder på vad jag gjorde: (Observera att jag inte tagit med alla steg!)
(Klicka på bilderna)

Steg 1.                           Steg 2.                       Steg 3.
    
Jag skulle göra en svan.   I med flowerpaste.    Tre svan-halvor och en ros.

Dags att täcka tårtan!
Steg 4.                          Steg 5.                          Steg 6. 
          
Smörkräm="Fuktbarriär". Kavla ut sugarpasten.  Nu är min tårta täckt med vit chokladpasta ! :)
                                  

Lite blommor och utstickare som kursledaren Agneta visar!

Rosor:
Steg 7.                       Steg 8.                    Steg 9.                     

                                                                                                 
Steg 10.                   Steg 11.                  Steg 12. 

En liten ros klar!       Jag vill få rosen att bli större! 

Steg 13.

Rosor, foderblad och rosblad!

Dags att bygga ihop min tårta:
Steg 14.                Steg 15.                   Steg 16.
    
Rosa band.             Kantdekoration.          "Drapering" och platta.      

Steg 17.            Steg 18.            Steg 19.

   
Pärlband.           På med svanen.   Första rosen.   

Steg 20.

På med andra rosen, ett hjärta och två bokstäver!

KLART!! :D





Det ska tilläggas att dessa dekorationer är långt ifrån perfekta, det finns många små fel...
Men för att vara första gången är jag allt rätt nöjd ändå! :)

Och glöm inte att glitter och pärlemor gör livet lite roligare...!! ;P


Kommentarer
Josefine

Hur fin som helst... måste ha varit hur kul som helst

2010-10-04 @ 18:09:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0