Bio x 2. Film x 3

I lördags skulle vi på Harry Potter och dödsrelikerna del I.
Men eftersom vi hade tid över innan filmen skulle börja fick vi (mest Simons idé haha) ett ryck och gick på en bio till innan Harry Potter!! :P

Så först såg vi Due Date. Rolig, knäpp och sjukt jobbig!! Såååå jobbig människa! Haha se den!! XD

Sen blev det då Harry Potter och dödsrelikerna del I. Jättebra! Jag kan förstå kritikernas åsikt om "transportsträcka", men nej, det beror väl på vad man gillar. Vill man ha action hela tiden är dte klart den kan upplevas som seg. Men jag gillar ju det här dramat mellan Harry, Hermione och Ron så för mig var den helt klart väl godkänd! :)
Är inte Emma Watson sjukt vacker by the way?! :)


Det har blivit mycket film denna helg. Inte nog med dessa två i lördags, vi såg även Inception igår! Sjukt komplicerad och väl genomtänkt film! Det är när jag ser såna här filmer som jag börjar fundera på vem som är regissören och hur han/hon har tänkt! Vilken fantasi alltså. Eller typ som Saw. Hur tänker människans?!
Jag hade en fundering innan om Inception skulle vara så jobbig att jag inte skulle fatta och på så vis tycka att filmen var dålig, men nej, Inception var jättebra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0