Tack Gustafssons optik, Hemmakväll och Lilla London!

Hjälp va seg bloggen är!! :O Försökte komma in igår för jag ville skriva om hur min helg varit men de gick inte att komma in!

Hur som helst så har jag haft en händelserik, annorlunda men trevlig helg! I fredags satt jag hemma hela dagen och pluggade. Min stackars syster kom hem och hade fått vinterkräksjukan vilket ledde till att jag flydde fältet så fort jag kunde. Sov hos Simon hela helgen fastän jag hade tänkt sova hemma. Bäst att hålla sig undan tänkte jag, vill absolut inte bli sjuk!!
Men jag åkte ändå hem lite på lördagen för att gratta mamma som fyllde år. Och det var någon stans här som min tur började. Jag skulle hämta ut mina linser hos min optiker, men de hade blivit försenade. Som kompensation för detta fick jag två paket linser GRATIS! Perfekt för ekonomin!

På lördagskvällen åkte jag till hemmakväll för att hyra filmen Deception, eller the list som den också heter. Jag hade kollat upp att filmen verkligen fanns inne o allting men väl där så kunde jag verkligen inte hitta den. Tjejen i kassan hjälpte mig också men den stod inte där den skulle. Hon sa att det inte var någon idé, alla filmer står verkligen i bokstavsordning så står filmen inte där den ska kan den ligga var som hekst i butiken... Men jag gav inte upp! Hade ändå inget bättre för mig. Jag la mina vantar i en hylla för att jag lättare skulle kunna leta och tänkte "jag får absolut inte glömma dom där". Jag letade igenom alla skräckfilmer, alla thrillers (där den skulle stått), alla dramafilmer och till slut, efter 45 min, hittade jag den på L bland actionfilmerna! Lyckan var stor! Jag gick stolt med filmen till kassan och trodde inte saker o ting kunde bli så mycket bättre men där hade jag fel. Som belöning för att jag letat så länge fick jag låna filmen GRATIS! Perfekt för ekonomin!
(By the way så var filmen jättebra och värd allt letande)

I söndags firade jag o Simon alla hjärtans dag med att gå på Lilla London o äta gott och sen titta på Valentine's Day på Bergakungen! :) När notan kom på Lilla London såg jag att kaffet inte stod med på kvittot. Jag påpekade detta för servetrisen och hon svarade "Ja för jag bjuder på de!" Jag hade alltså fått vänta på kaffet i typ 5 min extra och bara för de fick jag de, GRATIS! Perfekt för ekonomin!
(By the way så var Valentine's Day jättemysig, rekommenderas!)

Så ni kan ju förstå att jag inte kunde vara annat än glad när jag vaknade upp måndag morgon (trots att jag någon stans i lyckan insåg att jag glömt vantarna på hemmakväll, well well...). Efter möte med Uddevalla Energi åkte jag till Hemmakväll för att lämna tillbaka Deception. Jag fick inte bara tillbaka mina vantar utan jag fick även en  mössa som tack för att jag letade så duktigt! Gåvorna bara fortsatte ramla in! ;P 1 minut senare gick jag in på maxi och det första jag ser är två personer med likadana mössor som den jag just fått. Då kände jag mig inte lika speciell längre. Men äh, jag hade ändå FÅTT den!

Så det där var min helg. Och när jag ändå håller på och pratar om vad jag fått kan jag ännu en gång passa på att tacka min älskade Simon för de söta alla-hjärtans-dag-presenterna som var alldeles för mycket! Jag fick Absolute Love Songs 2, en supersöt Miranda-nalle och en mugg med Miranda-motiv på!!<3 Min Miranda-samling växer! :)

Idag är det semledagen och jag har INTE ätit semla idag! Jag åt min drömsemla igår. MUMS!

Jag är nöjd! (: (och hoppas jag får vara det ett bra tag till, det är ganska trevligt!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0