Lugnt

Well fortfarande rätt lugnt i mitt liv (fortfarande för bra för att vara sant!) Men det är inte alla i klassen som har det så här lugnt, det beror helt på vilket projekt man fick. Så jag är nöjd med Uddevalla :)

Om det fortfarande kommer vara lika lugnt nu med den nya kursen? Naaeeee tror inte det. Den nya kursen började i tisdags och det började rätt intensivt kan jag säga. Jag kan ju sammanfatta det vi nu ska göra:
1. Man ska 3 och 3 gå ut i en organisation och undersöka ett praktikfall, en konflikt. Orsak, lösningar osv osv... Skriva en rapport på det på 8-10 sidor...
2. I samma 3-grupp ska man processkonsulta en annan projektgrupp. Man ska skriva ner sina observationer, roller, grupprocesser, maktrelationer osv.
3. Vi ska öva oss i samtalsmetodik. Man ska bli filmad när man har ett samtal och sen ska man titta på sig själv i filmen och se hur man beter sig. Huuuuh!
4. Individuell hemtentamen. Man ska skriva om en konflikt man varit med om, orsak, typ, förlopp, lösning osv.
Allt detta SAMTIDIGT som vi alltså har ett projekt att utföra i den andra kursen. Yes.

Men konstigt nog känner jag ingen stress. Inte än så länge i alla fall. Vet inte vad det är med mig, men jag tänker -Det ordnar sig! Det gör det alltid, förr eller senare. Känns som om jag denna veckan har insett att jag har förändrats mycket i mitt tankesätt och synsätt, i flera saker.

Nu är jag LEDIG i fyra dagar!! :D Inga möten med projektgruppen. Så imorgon ska jag passa på att läsa kurslitteratur i den andra kursen. På kvällen ska jag åka pulka (minns inte när jag åkte det sist!) och se på film. På lördag blir det 25-års kalas hos Lemuel o Tove. Sen är jag bara ledig! Funderar på att jobba på måndag. Jag ska i alla fall säga till att jag är tillgänglig om dom behöver mig :)

Well det var en liten uppdatering av vad som händer i mitt liv just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0