Lärorik dag

Hmm varför tar det sån tid innan inläggen publiceras? Ett inlägg som jag skrev igår (16/2) syns fortfarande inte i min blogg! Lite irriterande faktiskt.

Idag har varit en mycket annorlunda dag. Vi tränade samtalsmetodik i skolan. Man blev indelad i grupper om ca 10 pers. Första halvan om dagen skulle man sitta två och två och prata samtidigt som de övriga 8 personerna skulle sitta tysta runt ikring och observera och lyssna. Min första tanke var "HJÄLP!! JAG VILL INTE!!" Men det är ändå häftigt vad man kan utsätta sig för och ända klara det! :D
Jag samtalade ihop med Annelie. Jag var Samtalsledaren och hon var Samtalspartnern. Vi låtsades att jag var hennes chef och hon hade kommit för att prata med mig om en konflikt hon varit med om på arbetsplatsen. Syftet var att jag skulle lyssna aktivt, ställa öppna frågor, sammanfatta det Annelie sagt osv. Det var en mycket märklig situation, dels att spela chef, dels att försöka leva sig in i ett samtal medan 8 personer satt och stirrade på en! Men det gick ändå bra tycker jag :)
Efter samtalet gav hela gruppen feedback.

Efter lunch trappades det hela upp, då skulle vi bli FILMADE också! :O Då var Annelie samtalsledaren och jag var den som hade en konflikt jag ville prata om. Medan vi filmades var vi ensamma i rummet men sen visades filmen för hela gruppen och alla fick ge feedback. Usch va konsitgt det var att se sig själv på film! Jag hoppas det var en roll jag spelade i samtalet för jag gillade inte riktigt det jag såg. Men om jag inte är sån i verkligheten är det lugnt. Men OM det är sån jag faktiskt är förändras hela min självbild!! :O
Hoppas folk ser det som att jag spelade en roll ;)

Ja en minst sagt annorlunda dag som sagt... Sen åkte jag hem.
Nu har jag verkligen inte gjort något vettigt. Vart tar tiden vägen? Funderade på att plugga för jag hade faktiskt inget planerat för kvällen, men jag var inte hemma förrän halv 6 och sen sprang bara tiden iväg...
Men nu ska jag krypa till kojs. Hade lovat mig själv att ligga i sängen halv 11 ikväll, vilket är om 20 min så nu får jag skynda mig!
God natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0