...fortsättning på Östersundsberättelsen...



Så där då var man hemma! Eller nu och nu, jag kom hem igår morse. Men det har varit rätt körigt så jag har tyvärr inte hunnit uppdatera här, men nu kommer fortsättningen på det ni alla väntat på! ;P

Var var jag? Jo, i lördags. Bilden ovan illustrerar lite av den glädje vi delade dessa dagar :D
Det blev aldrig Innefickan på kvällen där, men det blev i alla fall popcorn, "Jag har aldrig...", och Plaza! Besöket på Plaza var dock mest bara för att se hur det såg ut. Jag ville ju hinna se så mycket som möjligt. Men det var något band där som spelade massa olika covers så det var nice. Sen sov vi gott! :)

Söndagen var en riktig slappardag! Vi såg på tv hela dagen, reprisen av Körslaget och sen såg vi en av filmerna vi hyrde på fredagen som vi inte hunnit se. Minns tyvärr inte vad den hette, men japansk manga, säger det er något?
Man fick lite ångest för att vi satt inne hela dagen när vi ändå skulle sitta på ett tåg hela natten. För att gottgöra denna "ånej-jag sitter-still-ångest" gick jag och åt på McDonalds.... haha ;P De andra var duktiga och gick till Hemköp och köpte ingredienser för att laga något, men jag blev så sugen på McDonalds eftersom vi först pratade om att gå dit. Så hamburgare blev det! Linda höll mig sällskap.
Där hemma fortsatte festligheterna med gitarrspel av Lotten och sång av den som vågade.
Men tillslut fick vi inse fakta, packa ihop oss och gå :/ Helgen gick väldigt fort helt enkelt!
Linda, Sofia och Emma följde oss till tåget. Det gick 20:50.
Dena gången skulle vi sitta upp heeeeeela natten. Fyy va segt det var! Hanna och jag tittade på två filmer, Corpsbride och Transamerica, men efter det ville vi försöka sova lite.
När vi kom till Stockholm var kl halv 4 och jag hade inte sovit något. Då gick som tur var personerna mitt emot oss på andra sidan gången av!! :) Så jag och David passade snabbt på att sno deras säten. Då fick vi alla i alla fall två säten var. Tillslut somnade jag. Blev väl max 2 timmars kvalitativ sömn.

Väl framme i Göteborg halv 9 på morgonen var man allt annat än pigg. Men det var bara att bita ihop och åka hem och plugga.... Underbart :/

Imorgon är det första och enda föreläsningen den här veckan. Sen kommer ni nog få reda på en liten nyhet! ;)
God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0