Brottsplatsen

Ni får ursäkta mitt väldigt negativa inlägg igår kväll, men ibland känns allt bara jobbigt och det blir för mycket. Även om det egentligen bara är i-landsproblem.
 
Ikväll har vi varit nere i källarförrådet igen och tittat mer noga.
Här har ni brottsplatsen: (nu är den dock städad. Ni skulle sett igår...)
Nu känns vissa saker bättre och andra sämre.
Upptäckte till min stora glädje att alla julprydnader finns kvar. Är otroligt tacksam för det. De betyder mycket för mig och flera av dem fick jag när jag var liten.
Dessutom hittade jag faktiskt några påskprydnader! Men nu är dessa allt jag har kvar:
Ni som känner mig vet hur många prydnader jag egentligen brukar ha...! Men jag är så glad att det är just dessa som är kvar. Den vita tuppen fick jag 1990 och den stora ägghönan fick jag 1998 av mormor och morfar. Dem skulle jag inte kunna köpa igen. Den svarta prydnaden köpte jag när jag var med Alexandra, Emma, Wictoria och Hanna på Göksäter för några år sedan så den är också ett speciellt minne för mig. Och glaskulan med kaniner i fick jag av mamma förra året. Det är som om någon vakade över allt ihop och lät mina favorit-prydnader vara kvar! :)
 
Påskdukarna hade jag som tur var kvar uppe i lägenheten. Dessvärre är inte alla juldukar kvar, en av dem som är stulen köpte jag ny till förra julen :( Men ännu värre är att ALLA våra julgardiner är stulna!! :( Alla som vi köpte på Ullared förra året! Och detta stör mig något så hemskt, för det var just detta jag inte ville i år. Det var just detta jag tänkte tidigare i helgen; "va skönt i alla fall att vi slipper kolla på julgardiner och adventsljusstakar i år för det tog sådant tid förra året!" Men NÄHÄ, då ska vi alltså behöva köpa alla dessa julgardiner igen...! :( Det är ju såå ironiskt! Ska man skratta eller gråta? Det värsta är att det är så onödiga pengar. Att köpa gardiner igen som man redan köpt en gång. Men visst, man kan ju vända på det. Vem säger att man måste ha julgardiner? Men jag vill. Och jag vill ha igen det jag förlorat.
 
Ni kanske minns allt mitt tjötande och fixande förra året? Det som är borta nu är alltså gardinerna i fönstren som ni kan se, den vita duken på det runda bordet och den röda duken under julkrubban. Och i det här inlägget har vi alltså blivit av med gardinerna, adventsljusstaken och duken under luciafigurerna. (Den svarta popcorn-krukan finns inte heller kvar för den gick i tusen bitar när den där dumma luckan trillade ner för trappan ni som minns...)
 
Vi tog i alla fall upp det som var kvar av jul- och påsksaker till lägenheten, förutom adventsljusstakarna och plastgranen, de är för stora. Fick upp alltihop i skåpen i köket. Allt. Tack gode Gud för vårt stora kök säger jag bara! Synd bara att vi inte förvarade allt där från början! :/ Men man kan ju inte förutsätta att man kanske blir bestulen i sitt källarförråd. Man måste ju våga förvara någonting där nere. Jag minns så väl i januari när vi tog bort julgrejerna att jag gjorde iordning två stora lådor för att ha alla julgrejer på samma ställe och få ner allt i källaren. Bara för att ha ordning. Det skulle jag inte gjort.
 
Nej nu är det hög tid att sova! Hade tänkt sova vid kl 22 ikväll... men blev det så? Nej :( Imorgon direkt efter jobbet är det möte för oss som läser Pingst Ledarutveckling. Har jag hunnit läsa de kapitel vi ska ha läst i ledarskapsboken tills imorgon? Nej :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0