Public Enemies

På torsdagsklubben 5 veckor sedan (hjälp vad tiden går fort och hjälp vad längesedan det var jag var där!) såg vi Public Enemies från 2009 med Johnny Depp i huvudrollen. Har faktiskt inte sett någon film med honom på sistone så jag bloggat om det, men jag har sett bl.a. Alice i underlandet och Sweeney Todd. Men mest känd är han väl ändå från Pirates of the Caribbean.
 
En annan känd skådis som spelade i denna film var Christian Bale (Batman-filmerna, The Prestige mfl).
 
Filmen är baserad på en sann berättelse. Den var hyfsat bra men hade ett tragiskt slut. Inte en sådan film jag skulle välja att se en ledig lördagkväll. Men absolut sevärd ändå.
Det märkliga är att Channing Tatum tydligen spelade i denna film utan att jag ens märkte det...! Hur i hela världen gick det till?! ;)
 
Men nu när jag ser denna bild nedan minns jag hans roll och vilken scen det handlade om. Tror inte jag kände igen honom pga frisyren. Det gick rätt fort och han dog tidigt i filmen så det var inte så länge han var med.
Men alltså Channing Tatum måste vara en av filmvärldens just nu snyggaste skådis, eller vad säger ni?! ;) Han spelar sjukt bra, både komedi och tragik. Dessutom är han grym på att dansa! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0