Birmingham - Frankfurt

Då fortsätter resan!
Här hittar du mitt inlägg från fredagen när vi åkte till England och här hittar du inlägget från lördagen. 

Söndagen inleddes med frukost, så klart.

Min frukost. Första gången jag hittade en yogurt utomlands som jag gillade. Jag var nöjd! Till skillnad från Grekland där vi hade betalt för frukost på hotellet men ändå köpte frukost ute varje dag...

Sedan åkte vi till tårtutställningen igen.

Nu ville jag spana in det jag inte hunnit kolla än: Table of Honour. Här ställde alltså typ juryn, anordnarna av utställningen och demonstratörerna ut sina tårtor.







Sen kom lite "Table of Excellence" också.









Sen gick jag runt och fotade lite fler olika skapelser...




Men var höll mina arbetskamrater hus tro?

Jo här stod de, djupt försjunkna i en demonstration! ;)

Det var en som visade hur man kunde måla med pulverfärger på ätbara sheets.

Det var verkligen hur fint som helst och det såg dessutom så lätt ut!

Till sin hjälp kunde man använda sådana här mallar för att öva sig.


Så här fint blev det på den färdiga tårtan. Man kan alltså måla ditekt på tårtan (om man är säker på hand vill säga...) ;)

Ja det var flera, svåra beslut som skulle tas och många förbryllade uttryck, hehe ;)


Vackra cakepops!

Jag gjorde två inköp, ni vet grejerna jag använde till mina kalas! :)

Men frammåt kl 11 kände jag mig rätt nöjd med tårtutställningen. Taxi-chauffören hade berättat att det fanns ett shoppingcenter även i lilla Telford så jag blev givetvis sugen på att gå dit!

Efter lite promenad hittade jag shoppingcentret!

Det var visst inte så litet. I efterhand visade det sig att Telford till invånarantalet faktiskt är större än Brighton, så jag kan ju säga att shoppingcentret var därefter...

Efter en stund hade även Agneta tröttnat på tårtutställningen, så vi gick och åt lunch på Subway.



Sen var det dags att hämta ut våra väskor och försöka klämma ner allt som vi shoppat i dem. En liten utmaning, men vi klarade det!

Kl 15 gick taxin mot Birminghams flygplats.

Incheckning.

Sen satte vi oss i väntan på avgång mot Frankfurt och åt middag.


Äntligen dags att gå på planet!

Precis landat på Frankfurts flygplats.
Kändes konstigt tycker jag att gå av planet med trappa med tanke på hur otroligt stor Frankfurts flygplats är. Det kändes som om vi kommit till lilla Säve flyplats. Jag trodde att man alltid på stora flygplatser fick gå av genom tunnel in till gaten, men tydligen inte. Här blev vi hämtade med buss. Men med tanke på hur länge bussen kunde köra innan vi ens kom fram till hållplatsen så förstod man ändå hur stor flygplatsen var!

Det var så gött att komma ner till Tyskland för det var verkligen så mycket varmare än i England! Det var vid denna tid som värmen kom även till Sverige förstod vi senare.


Från flygplatsen kunde vi gå inomhus hela vägen till vårt hotell och det var så otroligt häftiga och fräscha miljöer! Spana in taket!

Tunneln in till framtiden...


Äntligen framme vid vårt hotell!


Det var det fräschaste hotell jag någonsin bott på! Spana in rummet!



För att inte tala om det snygga badrummet!

Konstig, märklig ljusslinga på badrumsspegeln med förstorande spegel innuti cirkeln.

Vi köpte Belgisk Chokladglass och hade det allmänt gött!


Sen väntade knappt 5 timmars sömn så vi fick ta tillvara på det lilla vi fick.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0