Landvetter - Birmingham

Hej vänner!
Ledsen för mitt urdåliga bloggande!
Men jag lever och mår bra ;)
Kom hem i måndags och sen dess har allt bara rullat på... (som vanligt).
Men nu ska ni få se hur vi hade det i fredags!

Jag och mina arbetskamrater på Tårtdecor skulle alltså åka till Telford utanför Birmingham på International Sugarcraft Exhibition.  
Vi kom till Landvetter strax innan kl 05 i fredags morse. Pigga (?) och glada!

Vi tog lite frukost-fika i väntan på att planet skulle gå vid kl 7.


Vilken enorm gräddglass utanför fönstret!



Vi mellanlandade i Köpenhamn (en riktig expressflygning, piloten flög in 20 minuter!) och hade en timma på oss som vi givetvis fördrev på Starbucks! ;)


Underbart soligt väder, till skillnad från det gråa, regniga Sverige vi lämnat bakom oss.


Kolla havsbottnen!

Framme på Birminghams flygplats var vi jättehungriga så det blev sallad på en bänk.

Sen åkte vi en liten sak på räls...

...till vi skulle ta tåget in till Birmingham. Jag och väskorna hade mycket trevligt på tåget!


Inne i Birmingham spenderade vi några timmar i ett härligt shoppingcenter!







Primark såklart! ;)


Agneta hittade sin favoritaffär, hehe ;)









Efter shoppingen tog vi bussen till Telford.
 
Efter ytterligare en resväg, denna gång med taxi, var vi framme vid hotellet!

England och deras heltäckningsmattor... ;P

Tada! Framme! ;)


Vi avslutade dagen med middag på hotellet. Vi var så trötta så vi orkade inte gå längre.

Vi hade utsikt över en fotbollsplan och hade lite roligt åt den stackars kocken som sprang fram och tillbaka över planen med mat. Undrar vad som pågick borta i tältet? ;)

Haha ;)

Vi var väldigt trötta på kvällen och för en gångs skull somnade jag innan kl 12. Kanske inte var så konstigt när jag varit vaken sen kl 3 på morgonen... Vi somnade tigit och laddade för morgondagens tårtutställning!

Fortsättning följer... Då lär ni få se tårtor och sockerkonst i det oändliga!! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0