Allt eller inget

Hej! 
 
Ännu en vecka har passerat och denna veckan har det hänt väldigt mycket på jobb-fronten för mig. I måndags fick jag svar från min handledare på Arbetsförmedlingen att hon godkänt min förlängning av praktiken med två veckor. Nu får jag alltså vara på Adecco april ut! I veckan som gått har jag även varit på två intervjuer, en i Kungälv och en i Göteborg. Jag hoppas mest på det i Kungälv med tanke på all tid jag skulle spara på att slippa pendla. Tänk att kunna cykla eller gå till jobbet och kunna hämta Elias tidigare på dagen! Jag kommer få ett besked innan april är slut så ni får gärna be och hålla alla tummar och tår ni har att jag får det jobbet i Kungälv! 
 
Något som är fint med att ta sig in till Göteborg i alla fall är att man får se den här vyn varje dag!
 
I övrigt har det varit fullt upp på praktiken i veckan. Det är jätteroligt och spännande och många saker som händer på samma gång. I fredags hade vi en frukostföreläsning på Storan i Göteborg där hockeyproffset Danijela Rundqvist och inspiratören Aron Andersson pratade om motivation, livsglädje och om att orka fortsätta kämpa. Det var jättebra och inspirerande! Aron Andersson drabbades av cancer när han var 7 år gammal, när han var 9 år opererades han och har sedan dess fått sitta i rullstol. Han delade sin livsberättelse och om hur han kämpat vidare, inte gett upp hoppet och fortsatt försöka se livet från den ljusa sidan. Ingenting är omöjligt! Han har bestigit Kebnekaise, cyklat till Paris, varit med i fyra Paralympics, åkt Vasaloppet, simmat över Ålands Hav, cyklat Vätternrundan mm mm! Det fanns mycket djup och allvar i det han sa blandat med skratt och humor. 
 
När fredagkvällen kom såg jag fram emot helg, sovmorgon och vila. Lördag morgon vaknade Elias kl 03! Så blev det med den sovmorgonen... Eller ja, sovmorgon vet jag att jag kanske inte kan få. Men jag hade i alla fall tänkt att jag kunde fått sova längre än till kl 06. Så det blev en minst sagt trött och seg helg här.
Till lördagsfrukost laddade vi upp med Elias favorit ägg! "Koka ägg" säger han och pekar på spisen. Innan lunch gick jag och Elias ut en sväng och lekte på lekplatsen och sedan blev det fullt pådrag här i området när det uppstod en lägenhetsbrand i huset bredvid. Det kom ett räddningsfordon, två brandbilar, två ambulanser och två polisbilar!
 
Jag och Simon hade dock dagen innan bestämt oss för att skaffa barnvakt till lördag kväll och komma ut lite själva. Trots sömnbristen höll vi fast vid får plan och gick faktiskt ut och åt igår kväll och gick sedan på bio och såg Allegiant! Roligt att få komma ut lite bara Simon & jag!
 
Idag har vi varit fortsatt trötta och sega. Jag slumrade till i soffan i förmiddags... Trötthet i kombination med en liten snuvig näsa på Elias gjorde att vi fick hålla oss hemma från kyrkan idag :( Men en veckohandling har vi i alla fall genomfört idag, blandat med tvättande och planerande framöver. Förutom fokus på jobbletande för min del ligger det mesta av mitt fokus på kommande bröllop. Jag vet hur det är att planera sitt egna bröllop, men det är mycket som skall ordnas även som bröllopsgäst. Framför allt när man är närstående ;) Inte minst behöver jag bestämma en sådan liten, till synes enkel sak, som vilken klänning jag skall ha. Jag tror jag vet vad jag skall ha på mig på Ellinor & Willimas bröllop men till Madde & Josefs är jag inte klar och de gifter sig om bara 5 veckor så nu måste jag ta mig i kragen och leta vidare... Nätshoppning är ju allt bra smidigt ändå! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0