Blogg-paus

 
Alltså de där två! Männen i mitt liv. Åh vad jag älskar dem!
Hej!
 
Man kan ju nästan tro att jag gått under jorden. 1,5 månad sedan jag bloggade sist. Minns inte sist jag hade så långt uppehåll. Viljan finns men inte tiden. Just nu känner jag mig väldigt stressad. Bloggen är tyvärr det sista jag prioriterar just nu. Jag jobbar heltid igen och har gripits lite av insikten hur lite tid man får med sina barn. Så jag ska försöka allt jag kan nu och varva ner och bara försöka njuta av tiden jag får med Elias. Helgerna är bokade fram till 24/10 och vardagarna ska vi inte tala om... Jag förstårinte hur  jag hade tid över att blogga och sitta vid datorn i våras! Då jobbade jag ju också heltid. Och lämnade Elias hos våra föräldrar var och varannan dag när Simon pluggade. Och letade lägenhet all ledig tid som fanns över typ. Nu pluggar Simon igen, Elias går på förskola, jag jobbar heltid och vi pusslar hit och dit. Det är knappt att jag startar min dator. "Det är mycket nu" som det så fint heter.
 
Men jag vill njuta av livet. Jag vill umgås mer med Elias. Jag vill träffa folk och bara ha det trevligt. Det är väl allt planerande runt omkring som tar energin. Och mer därtill. Men vi njuter av att bo i Kungälv och ha nära till det mesta. Vi sparar restid och pengar och det känns mycket positivt. Vårt hem blir mer och mer hemtrevligt. Jag har landat i det mest akuta som jag ville ha ordnat hemma. Jag ska försöka stressa ned nu. Men flera frågetecken/projekt/orosmoment återstår. Jag tänker därför att jag tar en mer ordentlig blogg-paus. Bara för att jag sagt det nu kommer jag säkert få massa inspiration och tid till att blogga! ;) Nej men jag vill inte bara att det här rinner ut i sanden. Så därför vill jag officiellt ändå tacka för att ni fortfarande så troget kikar in här. Jag hoppas att jag kommer finna tiden till att dela med mig av min vardag igen. Tills dess får ni ha det så bra!
God natt!
 
 


Kommentarer
Junitjej

Jag kikar in och hoppas att bloggpausen är över.

Svar: Hej! Jag hoppas och tror att pausen snart kan vara över. Kan inte förneka att jag är sugen på att skriva ett blogginlägg då och då. Men som det varit senaste tiden har jag bara varit tvungen att prioritera annat tyvärr. Jag får tacka för att du ändå kikar in!
Emelie Ceder

2016-03-10 @ 05:40:53
URL: http://www.junitjejen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0