Elsas Dop

I lördags döptes Elias kusin Elsa! Hela fredagen var jag hos Madde och Josef och hjälpte Madde göra doptårtorna. Vi blev klara i tid och allt gick bra, men det är ju ett pillande alltså! ;) 
Dopet var jättefint! Maddes syster sjöng en sång och Josefs (och Simons ;p) pappa läste bibelvers. Efteråt var det dopfika med ca 60 gäster! Bullar, kakor och tårta. Jättemysigt att träffa släktingar och vänner! 
Här följer lite bilder från dopet:
Syskonen med barn :)
Elias hade ny skjorta från H&M, nya hängslebyxor från Lindex som han fick i 1-års present av Lewi samt nya Kavat-skor :) Min lilla fining! <3
När vi städade undan allt efteråt och plockade ned alla ballonger hade Elias väldigt roligt tillsammans med de andra barnen som busade med honom! :D
Att få Elias att lugna ned sig då och ta kort var inte det lättaste haha...!
Vi ville få till ett kort på oss tillsammans. Vi har inte en enda bra bild med Elias och Elsa tillsammans men det var så synd för jag borde ställt in lite i kameran innan jag lämnade över den till den som skulle fota så varenda bild blev suddig! :( Så typiskt. Det är framför allt svårt att fota barn för man har ju inte så lång tid på sig och man kan inte ta om hur många gånger som helst. Så jag fick ingen bra bild på oss tillsammans och ingen bra bild på Elias heller där men ser honom framifrån. Och ja, det är väldigt viktigt för mig att få bra bilder från olika händesler i mitt liv! Det är mina minnen. 
Till slut blev i alla fall Elias väldigt trött efter allt busande och han satt lugn i min famn en lång stund. 
Det blev en jättefin dag! Hon är så söt och fin lilla Elsa!<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0