Årets 6:e och 7:e studentfirande

HEJ!
 
Nu har det hänt så mycket i mitt liv på sistone att jag knappt vet vart jag skall börja! Idag är min tredje dag som föräldraledig sedan i januari och min första dag som det bara är jag och Elias hemma. Elias sover just nu så jag tänkte passa på att skriva lite.
 
I helgen har vi varit hos mina släktingar i småland. Två av mina kusinbarn tog studenten så vi hade stort firande för dem i lördags! Vi åkte dit i fredags, sedan blev Simon hämtad av sin syster i söndags kväll för han skulle börja jobba i måndags. Men jag och Elias stannade ett par dagar extra och åkte hem igår.
Vi har haft en jättehärlig resa! Elias har haft stora ytor att få röra sig på, massa leksaker att leka med och många djur att titta på. Han har grävt i sandlådorna, tittat på kossorna och hästarna och klappat ett lamm och en liten, liten kattunge. Men mest av allt har han bara gått och gått. Han fullkomligt älskar att bara få gå omkring och utforska vilket leder till ett evigt springande för föräldrarna...! ;) De båda studenterna hade studentkalas tillsammans hos min kusin så det blev fullt hus med många gäster! Hon bor i min mormors hus (mammas föräldrahem) och där finns en jättestor, härlig trädgård som Elias haft riktigt roligt i!
Jag gjorde frosting, spritsade och dekorerade nästan 300 st minicupcakes! Min kusin hade bakat själva muffinsen men jag gjorde resten. Självklart använde vi favoritrecepten med vaniljvisp i muffinssmeten och vit choklad i frostingen! ;)
Han bara går och går och går...
 
Vi har haft sådan tur med vädret också! I fredags när vi kom fram var det plötsligt högsommarkänsla med 27 grader i skuggan så Elias fick doppa sig lite i sjön även om den fortfarande är ganska kall. I lördags var det också mycket varmt och fint men sen kom det lite regn på kvällen. I söndags var det också fint och i måndags när Simon åkt hem satt jag själv nere vid sjön i solen och löste korsord i lugn och ro medan Elias sov i vagnen i skuggan. Minns inte sist jag bara satt så och tog det lugnt! Inga måsten och ingen tid att passa!
 
Men lugnet blir inte långvarigt. Nu ska vi bara fira midsommar men sen MÅSTE vi ta tag i att flyttpacka ordentligt! Om 2 veckor får vi tillgång till lägenheten i Kungälv. Då ska vi gå in och titta hur den är besiktigad och vad Kungälvsbostäder anser behöver göras eller om vi får måla/tapetsera själva. Efter det kan vi veta lite mer exakt när vi kan flytta in. Men flytten närmar sig med stormsteg och än så länge har vi inte packat en enda låda!
 
Se där nu vaknade Elias också. Han har precis sovit 2,5 timma. Så länge sov han aldrig nu när vi var iväg. Som längst sov han 1,5 timma när han fick ligga still i vagnen. Bäst sover han i sin spjälsäng men i småland blev det mest sovstunder i bilen eller i vagnen. Alla rutiner blir ju lite annorlunda när man är iväg på olika saker. Bäst fungerar allt när man bara är hemma och befinner sig på samma plats hela tiden. Men det är ju inte lika roligt! ;) Han sov dock 10-12 timmar på nätterna som vanligt så det var ju skönt i alla fall! Nej nu får jag gå och leka med Elias!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0