Vad händer mer?

Tänkte bara visa lite vad som hänt mer på sistone förutom allt kring flytten. 
 
Jag har skaffat glasögon! Äntligen! Vanligtvis har jag linser men ett par glasögon är bra att ha. De glasögon jag har sedan tidigare är från 2009 och min syn har försämrats så pass mycket att jag inte längre klarar körkortsgränsen med dem. Jag önskade mig pengar till nya glasögon i födesledagspresent och i juni kom jag äntligen till skott och fick beställt mig ett par. Jag hämtade ut dem 1/7 medan vi väntade på att nycklarna till vår lägenhet skulle komma in till hyresvärden...
Som ni även kan se nedan har jag och Elias planterat om blommor på balkongen hehe... Den lille mannen som vill vara med överallt! Det går inte att göra någonting utan honom ;) Skulle egentligen bara plantera om en endaste blomma men bara det var ett projekt i sig! Haha!
Sen har vi haft en härlig dag på Marstrand jag och Elias. Vi hälsade på hos moster Ellinor och hängde med Miriam och Lewi
 
I söndags köpte vi en "ny" (alltså begagnad men ny för oss) vagn! Vi har länge velat köpa en lättare kärra som är enklare att ta med sig, som tar mindre plats i bagaget och som inte är lika tung som Emmaljungan. Men vi har bara inte orkat leta aktivt nu mitt i allt. Men så fick jag syn på en som ville sälja sin på en köp och sälj-sida på facebook så då kontaktade jag henne. Det är en Baby Travel. 6-7 år gammal men i gott skick. 300 kr ville hon ha för den så det var det värt! Den är grå/militärgrön i färgen så det känns ganska neutralt. Den har lutbart ryggstöd, ställbart handtag, tittlucka i sufletten, lufthjul, stor förvaringskorg undertill + förvaringsfack med dragkedja bak på ryggstödet. Det främre hjulet kan man välja att ha helt, delvis eller inte alls svängbart. Ett lila regnskydd med vita prickar fick vi till också samt en rosa drickhållare! ;) Jag älskar lila och prickigt men jag får se om jag springer på någon annan färg, till Elias vill jag nog hellre ha svart regnskydd faktiskt
 
I måndags var Alexandra här och hjälpte mig flyttpacka. I tisdags kom mamma och stannade hela dagen så jag fick en del gjort. På kvällen kom också Ellinor o William. Elias är fortfarande lika bok-tokig och vill att man ska läsa med honom så fort han får chansen. Han springer och hämtar böcker och ber oss sätta oss ned så han kan sätta sig i knät. Senaste tillskottet bland hans böcker är en bok han fått av Ellinor som handlar om Herden och lammet som sprang bort. Boken innehåller ett litet lamm i papp som man kan sticka igenom luckor i bokens sidor. Elias älskar den! 
 
Igår var vi själva hela dagen jag och Elias. Vi gick då ut på promenad med nya vagnen för första gången, runt Svarte Mosse för sista gången! Nä helt sista var det nog inte. Elias kompis Trolle kommer fortfarande bo kvar här så då kan vi säkert promenera när vi är och hälsar på :) Men det blev ändå ett litet mentalt farväl av området för min del. Det är verkligen otroligt vacker natur här! 
Idag jobbar Simon halvdag och kommer vilken minut som helst. Då skall vi se till att få en hel del gjort på pack-fronten! Även om vi tycker att vi packat nästan allt nu är det ändå så mycket som dyker upp på slutet. Ja se där, nu kom han!
 
Hejdå! Nu vet jag inte om vi kommer höras mer innan vi flyttar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0