Vardag 2015

 
Så vad har vi gjort denna vecka? I måndags var vi på bio och kollade vi på sista Hobbit-filmen med Simons familj. Det var andra gången jag och Simon var på bio sedan Elias föddes! Innan bion började var jag och Simon i stan ett par timmar för lite ärenden. Vi köpte ett nytt objektiv till kameran (50 mm f/1,8) för julklappspengar och presentkort och så fortsatte jag kolla efter en armbandsklocka till mig. Under tiden var Madde och Josef hemma hos oss och passade Elias. Kvällen avslutades med pizza och Ticket to ride hemma hos oss med Simons familj.
 
I tisdags var det Årshögtid i kyrkan och Simon hade ljudet så vi var där nästan hela dagen kändes det som. Sen jobbade Simon ons-lör. Elias har tittat på Bärgarns historier och Simon har tittat på sin nya dator som han fick i födelsedagspresent. I torsdags var jag och Elias och hälsade på hos Emma och de båda T:na och på vägen hem tog vi en promenad i kvällsmörkret så Elias fick sova. Sen slog både snön och blåsten till. Oj vad det snöade i fredags! Jag och Elias var hemma hos Madde som gick och väntade på att bebisen ville titta ut. Den var beräknad i fredags. Efter lite ärenden åkte vi upp och fikade hos Elias farmor och fastrar och sen avslutade vi kvällen med hemmagjord falafel i pitabröd med tillbehör hemma hos Skogströms. Jättegott! Mysig dag!
 
Igår var jag och Elias hemma hela dagen medan stormen ven utanför fönstret. Dagen innan hade jag trott att vi kunde få använda Elias pulka för första gången men snön försvann tyvärr. Hjälp vad det blåste alltså! På kvällen tittade vi på filmen Rio. Som tur är har inte stormen stört oss i natt i alla fall och vi har inte haft strömavbrott så vi har inte lidit någon nöd. Idag hade Simon ljudet i kyrkan igen så han åkte tidigt och jag och Elias tog bussen. Sen har vi veckohandlat och nu har vi landat hemma.
 
Hoppas ni haft en bra vecka! Nästa vecka är min sista vecka som föräldraledig för den här gången så nu skall jag försöka njuta till max och ta tillvara på dagarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0