En dag på Öckerö

I söndags tog vi färjan ut till Öckerö för att hälsa på några vänner som vi inte träffat sedan i somras (!). Alldeles för längesedan! Men det blir ju lätt så. Alla har vi fullt upp med jobb, barn och jag vet inte vad. De fick en liten pojk i höstas och trots att det skiljer mycket på honom och Elias just nu så är de ju faktiskt födda samma år! :) Vi fick en riktigt skön dag tillsammans med middag, fika och promenad i solen. Jag njöt i fulla drag och kände mig verkligen ledig. Jag älskar att få till en sådan där dag på helgen! En dag i goda vänners lag och inga tider att passa, förutom mat och sömn för småkidsen då men det är en annan femma ;) Sex vuxna och tre små killar, helt perfekt.
 
Veckan som gått har varit bra. Den har mest handlat om jobb för min del och plugg för Simons del. Elias har varit iväg alla dagar utom i torsdags. Det har blivit långa dagar. I tisdags åkte jag och Elias hemifrån kl 07.15 och kom hem 22.55... 
Igår var jag ledig så då var jag och Elias ute på Marstrand och hälsade på Miriam och Lewi. Vi syns ju inte alls lika ofta nu som när vi båda var helt föräldralediga. Miriam har också börjat jobba lite men som tur är så är vi lediga samma fredagar så då får vi passa på! :) Känns konstigt att gå från att ha setts flera gånger i veckan till att ses bara ca 1 gång/veckan... :/ Idag har jag jobbat och veckohandlat. Simon och Elias har hängt hos Simons päron. Vi har inte haft något särskilt planerat i helgen. Eftermiddagen här har bestått av middag och kvällsbad. Nu håller Simon på och lägger Elias och jag väntar på att han ska komma upp så vi kan kolla på en film i soffan. Elias var visst ovanligt svår att lägga ikväll men jag är INTE förvånad. I princip varjegång som vi tänkt försöka ha en kväll ihop framför tv:n så tar det extra lång tid att lägga Elias... Skrattretande! ;)
Imorgon har Simon ljudet på gudstjänsten och efter det har vi dagen fri :) 
 
Och just det ja, förra fredagen fick vi äntligen ansökt om förskoleplats! Det blev en stor bock på min mentala att-göra-lista!
Elias har fått ett regnställ av mina kusiner och de vackra träden här i området har börjat slå ut. Nu är vi redo för våren!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0