Adelövs marknad

De senaste dagarna har vi varit och hälsat på släkten i småland! Vi åkte i onsdags kväll och kom hem i lördags kväll. I torsdags var det Adelövs marknad som anordnas första torsdagen i september varje år. Det var fyra år sedan jag var på den sist och det var första gången för Simon och Elias så det var riktigt roligt att vara där. Det är ju inte så lätt att komma iväg en torsdag så i år passade vi på när jag är föräldraledig och Simon kunde få ledigt från jobbet. Dessutom hade vi otrolig tur med vädret så det var helt underbart! Det blev ovanligt varmt för att vara september.
Marknadsplatsen dagen efter, städad och tom. Svårt att förstå att det gick ca 45 000 pers här dagen innan!
 
På vägen hem hälsade vi på hos min kusin i Husqvarna som har en fantastisk utsikt över två sjöar! Den bortre sjön är Vättern (men det är nog lite svårt att förstå på bilden). Mycket vackrare i verkligheten!
 
På marknaden köpte jag bland annat de två ljuslykte-husen nedan samt en korg att ha på hatthyllan för att lägga sjalar och halsdukar i. Det blir lätt väldigt rörigt på hatthyllan så det är skönt att få ordning. Förutom det köpte vi lite bläckpennor, inköpslistor med magnet att sätta på kylskåpet och en mössa till Elias.
Mysigt med levande ljus nu när höstmörkret faller på.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0