Detaljer i Elias rum

Igår var en sådan där dag då jag inte fattar vart tiden tar vägen. Det enda jag åstadkom på hela dagen var att skriva ut foton på Elias och sätta in i ramar i hans rum. Resten av dagen gick åt till att amma, tvätta, ta hand om disk och äta. Det är läskigt hur tiden bara försvinner ibland. Men det blev fint i hans rum i alla fall! :) Här är några detaljer i hans rum:
Nu längtar jag så tills vi sätter upp tavlorna på väggarna och får det lite mer ombonat med gardiner och matta. Men det känns inte som någon idé att göra sådant än förrän spjälsängen står på plats och rummet börjar användas mer. Än så länge sover Elias gott i barnvagnen i hallen utanför vårt sovrum om nätterna, vet inte riktigt när han ska få flytta in i sitt rum. Han somnar ofta någon gång vid kl 22-23 och vaknar ofta första gången någon gång kl 04-06 och vill äta så jag tycker han sover bra om nätterna. Bara för det vaknade han redan kl 02 i natt hehe. Sen sov han till 05.45. Efter kl 06 sover han bara en liten stund åt gången så då får jag mig inte så mycket sömn om inte Simon är hemma. Nu på sistone har Simon gått upp med Elias tidigt så jag har fått sova vidare, jätteskönt! Ibland somnar Elias om i vagnen på balkongen, eller bredvid mig i Simons säng.
 
Men nu var det inte sömn detta inlägg skulle handla om utan Elias rum, även om tankar kring sömn snurrar en del i mitt huvud just nu -ska faktiskt på en temadag kring sömn på BVC på fredag. Till Elias rum vill jag införskaffa någon form av bokhylla för hans böcker men då behöver någon möbel som redan står där flytta ut för som det är just nu är rummet fullt. Ja det är egentligen fullt överallt känns det som. Börjar mer och mer längta till hus! Tänk att kunna gå ut utan några större procedurer eller att behöva låsa dörren, tänk att kunna låta Elias sova utomhus i vagnen där han trivs så bra och sen när han blir äldre kunna leka på gräsmattan eller i en sandlåda! Längtar så! Men just nu känns det som en mycket avlägsen dröm... För det är väl ingen som råkar ha ett hus till övers? ;)
 
På tal om sömn, har ju skrivit tidigare att Elias sällan vill sova för sig själv på dagen. Nu har han dock börjat med något nytt, han somnar gott på amningskudden när han ätit och då kan jag lite försiktigt dra ner kudden på soffan bredvid mig och gå därifrån. Där kan han fortsätta sova en bra stund.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0