Babycafé

För en vecka sedan fick jag leverans-sms att klänningen jag beställt till barnvälsignelsen hade kommit till mitt utlämningsställe, så jag och Elias tog spårvagnen och hämtade ut paketet. Sen tog vi oss en promenad hem i det fina vädret. Jag älskar våren, det är min favorit bland årstiderna! Naturen är verkligen som vackrast då.
I fredags var vi på Babycaféet på familjecentralen i Ytterby där vi går på BVC för första gången! Fördelen med Babycafé till skillnad från Öppna Förskolan är att Babycaféet är bara för barn upp till 1 år vilket innebär att barnen slipper utsättas för förskolebarn som har större risk att bära på diverse smittor. Det var fullt med barn där! Vi som har mindre barn satt mest i soffan och pratade medan de med barn som börjat krypa och stå satt på golvet och lekte. Just i fredags var en dietist där och pratade om vad barnen kan äta. 
Så mysigt att se alla barnvagnar uppradade utanför Babycaféet!
Efter babycafet åkte jag, Elias, Lewi, Miriam o Johnny och åt lunch i Kungälv. Det var kaos på parkeringen eftersom det var marknad i Kungälv och utanför Maxi var det massa jippon med lotter, matlagning, tävlingar mm. Jag fick en goodiebag innehållande en kokbok och lite smått och gott :)
På lördagen sen åkte vi över broarna i det fina vädret ut till Orust för att hämta tårtan till barnvälsignelsen. Sen spenderade vi kvällen hos Simons föräldrar, ställde i ordning bord och dekorerade mm!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0