Wanties till barnrummet

Det finns så mycket fint till barnrum som jag kan sitta och kika runt på i timmar på nätet! Just nu har lekmer.se jättestor REA så då är det ju lite extra kul att drömma och fantisera :)
 
Eller vad sägs om gulligt uggle-tema på golvmatta, bordslampa eller varför inte taklampa?
 
Eller en mer neutral taklampa i vitt med moln på från IKEA? Eller söta förvaringsaskar med moln i vitt och grått?
Längre fram när barnet är större skulle jag vilja ha någon praktisk förvaringsmöbel för leksaker och så gärna ett gulligt barnbord med små söta stolar till (hur allt nu skall få plats?).
 
Men beroende på om det blir en flicka eller en pojke kommer det vara roligare att köpa mer sen så kan man köpa mer inriktat i någon viss färg. Jag gillar ju att matcha ;) Just nu har vi det mesta i vitt, grått och brunt, både vad gäller kläder, filtar och sängkläder. Ska bli roligt med lite färg sen.
Här är en söt förvaringskista för leksaker i blått:
Titta på de här vackra bäddseten från Hemtex!
 
Något jag verkligen fastnat för är ju som ni vet vid det här laget NG Baby Royal. Nu har vi fått snuttefilten och en badcape, sååå fina, mjuka och sköna verkligen! Men vi önskar oss också bäddsetet och skötbädden. Såg en tävling på Facebook där man kan vinna inredning från NG Baby Royal för 5000:- om man gillade bilden och skrev en kommentar varför man villa vinna, så jag kunde ju bara inte hålla mig ;) Aldrig att jag kommer vinna när det är hundratals andra som vill samma sak, men man kan ju alltid vara med och prova. Tävlingen avslutas imorgon. Skulle bli överlycklig om jag vann!
 
Något helt annat jag sett att man kan ha i barnrummet är en hederlig gammal tallrikshylla där man kan förvara barnböcker, leksaker mm. Det vore ju nåt! Visst är det både vackert och gulligt? :)
Tyvärr har de tallrikshyllor jag sett hittills kostat runt 1000-lappen, men nu hittade jag till min glädje via en blogg att IKEA säljer tallrikshyllor! Den till höger på bilden ovan kommer därifrån och kostar 399 kr. Det kanske hade varit något? :)
 
Ja det finns mycket man vill ha här i världen... Men hur mycket av allt detta behöver man egentligen?! Samhället och media är bra på att skapa behov. Så det är upp till en själv vad man vill lägga pengarna på. Visst är det gulligt och visst finns det mycket som är praktiskt. Har man råd så absolut. Men sanningen är ju att barnet förmodligen inte kommer bry sig om den får sova i Sebras Babysäng för 6995 kr eller om den får sova i Hensviks spjälsäng för 699 kr från IKEA... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0