Svindlande insikt

Lite mobilbilder från igår och idag.
 
Har varit hos barnmorskan idag kl 09. Längesedan jag behövde gå upp så "tidigt"... Har sovit lite bättre i natt i alla fall. Var bara uppe någon gång vid halv 4 och sedan lyckades jag somna om trots att jag egentligen var jättehungrig men jag orkade bara inte gå upp och äta! Första gången jag körde bil idag sedan i torsdags, det gick bra. Men det är allt bekvämare att åka bredvid.
     Allt såg bra ut hos barnmorskan. Jag har nu gått upp 10 kg sedan inskrivningen. Mitt fundusmått hade inte ändrat sig sedan förra veckan, jag antar att magen börjat sjunka nu. Mitt blodtryck var bra och Mini-Ceders hjärta slog 140 slag per minut. Fick en ny tid på onsdag och vi sa "vi får väl se om vi ses". Men jag tror nog det. Ska i alla fall ställa in mig på att jag inte fått någon bebis tills dess, även om det hade varit trevligt!
     OJ vilken aha-upplevelse jag just fick! Nu har jag inget mer inplanerat som kräver att jag ska köra bil själv (förutom besöket hos barnmorskan nästa vecka). Efter helgens Scandinavian Cake Show har jag INGET planerat (bortsett från barnmorskebesöket då). Men ni förstår säkert vart jag vill komma. Hur ofta har man inget planerat?! Min almenacka är totalt tom framöver! Inget jobb. Inget inplanerat med någon vän. Känns svindlande, konstigt och skönt på samma gång. Bebis nu får du komma när du vill! Troligtvis blir det inte innan kvällen men det gör inget för ikväll ska jag och Simon iväg och göra något vi aldrig gjort förut! Ni lär nog få se längre fram ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0